dinsdag 11 februari 2014

Retrospectief

We gaan terug in de tijd, ik ben inmiddels 75 jaar en ben aan het bedenken wat er allemaal is bijgebleven van mijn studententijd. Zo kom ik op het eerste half jaar van mijn nieuwe studie HRM.

Toen ik 18 jaar was, moest ik een belangrijke keuze maken: wat wilde ik gaan studeren? Na meerdere studies bezocht te hebben, kwam ik terecht bij de studie HRM (Human Resource Management). Ondanks dat ik nog nooit ergens zeker van was geweest, wist ik op het moment dat ik met deze studie in aanraking kwam dat ik HRM wilde gaan studeren in Tilburg.


Velen vroegen aan mij: waarom Tilburg? Mijn antwoord daarop was kort en bondig, ik wilde op kamers en aan een nieuw avontuur beginnen. De eerste dag op een nieuwe school, met nieuwe mensen en nieuwe vakken. Waar ik op dat moment nog helemaal groen in was, zou mijn normale leven gaan veranderen. Ik zou nieuwe talenten gaan ontdekken en interesses gaan ontwikkelen. Dat was natuurlijk wel super spannend, maar ook ontzettend leuk. Met name omdat ik wist dat ik op een nieuwe plek mijn eigen leven kon gaan creƫren. Al gauw was ik erachter dat ik de juiste keuze had gemaakt qua studie, dit was een overwinning op mezelf omdat ik nog nooit echt zeker was geweest over belangrijke keuzes. Dit motiveerde mij zo, dat ik perse mijn Propedeuse in een jaar wilde halen, waardoor ik op de studie mocht blijven.

Tussendoor was het wonen in Tilburg, natuurlijk super leuk en goed voor mijn persoonlijke ontwikkeling. In Tilburg wonen betekende, geen vader of moeder die voor je kookt of de was doet of zorgt dat er altijd eten in huis is, ik moest in een keer overal zelf rekening mee houden. Ondertussen ging het goed op school, na de eerste periode van het eerste jaar had ik alles al in een keer gehaald. Mijn motivatie bleef maar stijgen, waardoor ik de tweede periode ook weer vol goede moed in wilde gaan. Wat ook meer dan goed lukte.

Met name kijk ik met een grote glimlach terug op het eerste half jaar van mijn studie HRM. Ik heb mezelf weten te ontwikkelen door alle veranderingen en natuurlijk heb ik ontdekt of dit echt de studie was waar ik later een baan in wilde vinden. Daarnaast is mijn harde werk beloond en ben ik super blij dat ik zoveel nieuwe leuke mensen ontmoet heb.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten